Monica Giovine • Life Coach, NLP Coach, Trainer & Mentore | Diventare Reiki Master, quando sei pronto e chi lo stabilisce?
1400
post-template-default,single,single-post,postid-1400,single-format-standard,vcwb,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-6.3.0,vc_responsive
 

18 Feb Diventare Reiki Master, quando sei pronto e chi lo stabilisce?

Spesso molte persone mi contattano comunicandomi di essere desiderose di andare avanti nel loro cammino REIKI (e ne hanno tutto il diritto) e mi dicono “Il/la mia Master mi ha detto che devo aspettare, non sono pronto, non posso!” e spesso conoscendole scopro che queste persone erano invece piene d’amore e avevano praticato molto Reiki, erano ricche di passione per Reiki e soprattutto animate da un sincero desiderio di proseguire il loro cammino con REIKI fino a completare il percorso iniziato tempo prima (spesso un po’ di anni prima) diventando il REIKI Master. Ma gli veniva impedito!
Non è bello che molte persone abbiano divulgato questa idea che è il Master che decide se sei pronto, ma forse chi lo dice, lo pensa davvero in quanto glielo hanno detto a sua volta, preferisco rimanere in buona fede, però dico anche: “proviamo davvero a ragionare con la nostra testa e soprattutto proviamo a documentarci indipendentemente da quello che ci hanno detto”.
Nessuno ti può giudicare o può decidere al tuo posto, non sarebbe evoluzione spirituale reale se fosse cosi ma una vecchia guida di tipo genitoriale tradizionale non evolutiva per te.
 
REIKI è un percorso spirituale interiore, energetico e personale e tramite REIKI impariamo a prendere contatto con la nostra energia e l’energia universale della quale siamo composti.
Un MASTER REIKI non ha meriti in quanto è solo un canale con la possibilità di trasmettere l’ energia e cioè Reiki (cosi come l’ha chiamata Mikao USUI) alle persone o agli allievi ed il suo compito è portare gli insegnamenti con umiltà e non con giudizio.
Lo afferma anche Yakuten Inamoto e dice: “UN insegnante di REIKI non è migliore di un terzo livello Reiki, un terzo livello Reiki non è migliore di un secondo livello REIKI, un secondo livello Reiki non è migliore di un primo livello REIKI, un operatore Reiki non è migliore di chi non fa REIKI. Una persona è resa migliore o peggiore dai suoi pensieri e dalle sue azioni.”
In Italia REIKI è stato fuor-deviato dall’arroganza delle persone, NON da tutti è chiaro, ci sono comunque tante bravissime persone che fanno REIKI, ma da molti è stato fuor-deviato ahimè, e questo mi dispiace tantissimo, in nessun paese del mondo ho mai visto nè sentito queste cose.
In Italia invece sono molto frequenti le situazione nelle quali un insegnante di REIKI dice di decidere per gli operatori quando fare il livello successivo e quant’ altro. Il fatto è che le persone purtroppo si sentono dei “maestri di vita” e si nutrono di supponenza nel manipolare gli altri o nel dettare delle regole per ciò che riguarda il loro percorso e queste cosiddette “regole” non hanno niente a che fare con l’energia universale che segue solo la regola dell’amore.
 E siccome REIKI è energia universale, è luce, è amore, è l’energia creativa dell’Universo della quale tutti noi siamo parte e dalla quale tutti veniamo, imporre agli altri strane regole o coprirsi di supponenza per dare qualcosa che in fondo abbiamo già (e cioè l’energia universale della quale siamo composti) non è REIKI ma è qualcosa di molto simile nella pratica ma di impuro negli insegnamenti. Non che ci siano delle colpe molti lo hanno imparato cosi e continuano a trasmetterlo. Fa parte della nostra cultura italiana, ma questo lo vediamo in seguito.
Sei solo tu che puoi decidere quando desideri prendere un livello e passare al passo successivo, il fatto di consegnarti un certificato dimostra che tu hai completato un livello tramite l’attivazione e solo tu deciderai quando sarai pronto per il livello successivo, la vita è tua e la responsabilità della tua vita è tua.
Inoltre i tempi non possono essere gli stessi per tutti, dal momento che NON siamo tutti uguali, e abbiamo preparazioni diverse, evoluzioni diverse, esperienze diverse, livelli energetici diversi. 
Personalmente ho avuto la fortuna di avere (o come penso li ho attratti io a livello energetico), degli insegnanti REIKI meravigliosi, puri, veri, autentici, pieni d’amore. E nessuno mi ha mai imposto niente né detto se ero pronta oppure no, al contrario mi hanno sempre detto di fare sempre e solo quello che mi sentivo e di seguire sempre e solo il mio istinto come fanno i “veri Maestri”.
Chi sono stati i miei insegnanti? Per REIKI Tradizionale di Usui ho avuto come insegnanti Francesca Dragoche ha avuto REIKI direttamente dall’insegnante americana Melinda De Bear in USA più di 20 anni fa, allieva di Phillis furumoto (quando in Italia ancora non esisteva Reiki) un’autentica pioniera e poi Raimondo Zappalàaltro grande pioniere formatosi 20 anni fa in Giappone. Per il Karuna REIKI (Reiki Tibetano) l’ho avuto direttamente da William Rend, il suo scopritore e fondatore e per il Komyo Reiki (Reiki Giapponese) l’ho avuto direttamente da Yakuten Inamoto Sensei, il suo fondatore e quindi per tutti i 3 stili Reiki maggiori i miei lignaggi sono sempre stati direttissimi. Dai primi insegnanti REIKI al mondo, dagli autentici Maestri. E MAI ho sentito dire da loro da nessuno di loro che un Maestro decide per l’allievo. 
Prova a pensare, chi è un Maestro? (non solo per Reiki ma in generale) Pensa a Gesù quando disse: “Non dare il pesce al povero affamato ma insegnagli a pescare”. Gesù professava l’indipendenza. Pensa a Confucio, o al Dalai Lamanon impongono mai una strada all’allievo, mostrano loro la strada e poi l’allievo decide da solo dove andare ed è sempre e solo l’allevo a decidere, mai il Maestro che non sarebbe un maestro se decidesse al posto dell’allievo.
Il Maestro che decide è un condizionamento mentale tipico italiano che parte dalla guida di tipo genitoriale la quale tende a far dipendere il proprio figlio da se stesso considerandolo un prolungamento di sè anziché renderlo libero di crescere e scegliere autonomamente per la propria vita.
Ovviamente questo condizionamento culturale ha influito enormemente con la gestione dei corsi di REIKI in Italia, mettendoci “del proprio”. Ma non è più Reiki se arriva a creare dipendenza o imposizioni, ha quel nome ma è qualcosa di diverso. Lo chiamerei Reiki all’ italiana. Un’altra storia fatta di controllo, ed il “controllo” sull’altro è uno dei mali culturali dell’Italia!
L’Italia ha anche tante belle cose, non fraintendermi, qui parliamo di una pecca comportamentale che deriva da un condizionamento culturale atavico ed inconscio, diffuso nella nostra società e cultura.
Ma torniamo alla decisione di prendere il livello successivo a quello che hai tu oggi! E allora perché mai verrebbe consegnato un certificato?
Se tu senti il desiderio di fare il corso di 3° Livello e diventare REIKI Master è giusto che questo tuo desiderio venga completato, nessun altro essere umano può dirti “no, non sei pronto”“, se lo desideri dal tuo cuore sei pronto, solo il tuo cuore sa quello che è giusto per te! E qui torniamo di nuovo al tipico “dramma del controllo“, un condizionamento comportamentale e culturale italiano che che deriva dalla famiglia e dalla società e si riflette in altri ambiti.
 
In Inghilterra dove mi reco molto spesso, anche con Reiki si lavora in modo diversosenza giudizio e senza creare dipendenze come avviene purtroppo a volte in Italia. Personalmente ho frequentato e frequento ancora centri REIKI anche a Londra, è davvero molto ma molto diverso! REIKI è solo luce ed amore e tutti sono pronti per il livello successivo nel momento in cui lo desiderano. Nessuno può giudicarti. 

La responsabilità di cui si parla: tutti dovrebbero imporsi le mani e donare a se ed agli altri energia. Tutti lo facciamo spontaneamente. Conseguire il REIKI Master non equivale a prendere una laurea in chirurgia ed a poi fare un delicato intervento chirurgico. Diventare REIKI Master significa semplicemente poter divulgare REIKI agli altri e cioè mettere le persone in condizione di riappropriarsi di quella energia primaria della quale fanno parte, e creare altri operatori REIKI, tutto qui!   😉
Vuoi diventare Reiki Master anche tu? Vuoi concludere il percorso intrapreso con REIKI? E’ giusto che tu possa farlo, REIKI è solo bene, luce e amore, lo sai e allora perché complicare una cosa che non ha niente a che fare con la complicazione, perché complicare la cosa più semplice del mondo, anzi dell’universo?
 
Al link seguente in rosso/giallo puoi trovare tutte le info ed in fondo all’articolo trovi il materiale che consegnamo per il corso di REIKI 3° livello completo di REIKI Master
 
CLICCA QUI SOTTO:
 
Come fare per prepararsi a ricevere il 3° livello REIKI completo + REIKI Master

  • ·  è consigliabile avere conseguito REIKI di 2° livello (dovrai mandarmi l’attestato di REIKI 2° livello via email oppure portare la fotocopia del tuo attestato di 2° livello Reiki)
  • ·  è consigliabile fare 21 auto-trattamenti REIKI (a te stesso) prima del giorno del corso
  • ·  il giorno prima è utile mangiare sano, no carne, no fritti, per tenere alte le frequenze energertiche (se te la senti è consigliabile iniziare anche per una settimana prima di arrivare al Reiki Master)
  • ·  la sera prima fare è utile un bagno purificatore in acqua e sale oppure una bella doccia
  • ·  è utile avere fatto un po’ di pratica con REIKI sia su te stesso, sia sulle persone, sia facendo trattamenti a distanza (quindi avere utilizzato Reiki imparato nel 1° e nel 2° livello)
  • ·  Cosa devi portare? Il tuo cuore, non serve altro, per il resto ti diamo tutto noi 
 Quando una persona viene preparata al REIKI Master (insegnamento e trasmissione di REIKI) torna a casa alla sera che ha tutto il necessario ed è un insegnante di REIKI, cioè un Master o Insegnante REIKI a tutti gli effetti e completa.
Per qualsiasi informazione in merito scrivimi qui:
42 Comments
  • Mayra Tavana
    Posted at 23:04h, 06 Ottobre Rispondi

    I haven’t checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • Lydia Malito
    Posted at 21:58h, 08 Ottobre Rispondi

    You have mentioned very interesting details ! ps decent web site . “O human race born to fly upward, wherefore at a little wind dost thou fall.” by Dante Alighieri.

  • Leigh Casares
    Posted at 09:44h, 09 Ottobre Rispondi

    I’ll immediately snatch your rss feed as I can’t to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Please permit me recognize so that I may just subscribe. Thanks.

  • Joshua Spead
    Posted at 23:19h, 22 Ottobre Rispondi

    Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

  • Ted Swerdloff
    Posted at 00:20h, 23 Ottobre Rispondi

    I like this blog very much, Its a very nice billet to read and find information. “Words are like leaves and where they most abound, Much fruit of sense beneath is rarely found.” by Alexander Pope.

  • Malcolm Leber
    Posted at 01:44h, 23 Ottobre Rispondi

    But a smiling visitor here to share the love (:, btw great layout.

  • Bethel Barvosa
    Posted at 03:37h, 23 Ottobre Rispondi

    Very interesting topic, thank you for putting up.

  • Wally Tams
    Posted at 11:41h, 23 Ottobre Rispondi

    Excellent blog here! Also your site loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

  • Jarvis Twiet
    Posted at 22:19h, 23 Ottobre Rispondi

    I conceive you have remarked some very interesting points , regards for the post.

  • Solange Clasen
    Posted at 23:36h, 23 Ottobre Rispondi

    Very interesting information!Perfect just what I was searching for!

    • admin
      Posted at 20:13h, 04 Novembre Rispondi

      thank you very much

  • Demetra Procaccini
    Posted at 00:38h, 24 Ottobre Rispondi

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

  • Myles Morowski
    Posted at 03:41h, 24 Ottobre Rispondi

    Simply wanna comment that you have a very decent internet site , I enjoy the design and style it really stands out.

  • Werner Coolbaugh
    Posted at 10:53h, 24 Ottobre Rispondi

    I have recently started a site, the info you offer on this web site has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • Humberto Perlman
    Posted at 20:44h, 24 Ottobre Rispondi

    Perfectly written content material, Really enjoyed studying.

  • Nelajobs Rivers
    Posted at 05:24h, 25 Ottobre Rispondi

    Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such great information being shared freely out there.

  • ikeja nelajobs
    Posted at 07:13h, 25 Ottobre Rispondi

    Thank you for sharing excellent informations. Your website is very cool. I’m impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the information I already searched everywhere and just couldn’t come across. What a great web site.

  • ekiti nelajobs
    Posted at 12:57h, 25 Ottobre Rispondi

    What i don’t understood is actually how you are now not actually much more smartly-appreciated than you may be now. You are so intelligent. You already know thus considerably on the subject of this matter, made me for my part consider it from numerous various angles. Its like men and women are not interested until it’s one thing to do with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. Always care for it up!

  • Allyson Vanham
    Posted at 23:18h, 25 Ottobre Rispondi

    Good write-up, I’m regular visitor of one’s website, maintain up the nice operate, and It’s going to be a regular visitor for a lengthy time.

  • Cyrus Talarico
    Posted at 02:46h, 26 Ottobre Rispondi

    Generally I don’t learn article on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to take a look at and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice post.

  • Johnie Zadeh
    Posted at 10:55h, 26 Ottobre Rispondi

    I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one these days..

  • Micah Cordew
    Posted at 19:50h, 26 Ottobre Rispondi

    Some genuinely great content on this web site , regards for contribution.

    • admin
      Posted at 20:12h, 04 Novembre Rispondi

      Thank you very much

  • Alejandro Milroy
    Posted at 23:04h, 26 Ottobre Rispondi

    I have recently started a site, the info you provide on this site has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • Marietta Gotowka
    Posted at 20:56h, 27 Ottobre Rispondi

    Thank you for sharing superb informations. Your web-site is so cool. I am impressed by the details that you’ve on this web site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the info I already searched all over the place and just could not come across. What a great web-site.

  • Jules Rolek
    Posted at 22:06h, 27 Ottobre Rispondi

    you are in point of fact a excellent webmaster. The site loading pace is amazing. It sort of feels that you are doing any unique trick. In addition, The contents are masterwork. you have performed a fantastic process on this subject!

  • Cammie Evick
    Posted at 06:26h, 28 Ottobre Rispondi

    Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog web site? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

  • Ivonne Bartberger
    Posted at 07:35h, 28 Ottobre Rispondi

    I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my site :).

  • Nicolette Trnka
    Posted at 22:22h, 28 Ottobre Rispondi

    It’s actually a great and useful piece of information. I’m glad that you simply shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  • Jamison Balsley
    Posted at 23:29h, 28 Ottobre Rispondi

    What i don’t understood is if truth be told how you are now not actually a lot more neatly-appreciated than you might be right now. You’re so intelligent. You realize therefore considerably in terms of this topic, produced me individually believe it from numerous numerous angles. Its like men and women don’t seem to be involved except it is one thing to do with Woman gaga! Your individual stuffs great. Always handle it up!

  • Eric Kudej
    Posted at 04:38h, 29 Ottobre Rispondi

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  • Detra Stirrup
    Posted at 06:02h, 29 Ottobre Rispondi

    Keep up the wonderful work , I read few articles on this website and I think that your website is very interesting and holds circles of fantastic information.

  • Tod Coccia
    Posted at 17:37h, 29 Ottobre Rispondi

    Some truly quality content on this web site , bookmarked .

  • Amee Cayabyab
    Posted at 20:51h, 29 Ottobre Rispondi

    I as well as my pals happened to be going through the best suggestions found on the blog and so immediately got an awful suspicion I had not expressed respect to you for those techniques. Most of the young men appeared to be joyful to study all of them and now have in reality been taking advantage of them. Appreciation for really being considerably considerate and for obtaining this form of quality ideas millions of individuals are really eager to be aware of. My very own sincere apologies for not expressing gratitude to sooner.

  • Willard Smallwood
    Posted at 22:24h, 29 Ottobre Rispondi

    Good – I should definitely pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task.

  • Guillermo Gschwind
    Posted at 02:09h, 30 Ottobre Rispondi

    I like this post, enjoyed this one regards for posting .

  • Fermin Tebo
    Posted at 17:39h, 30 Ottobre Rispondi

    I have been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

  • Isaac Oja
    Posted at 21:25h, 01 Novembre Rispondi

    Regards for helping out, great information.

  • Eloise Becher
    Posted at 00:01h, 02 Novembre Rispondi

    I was reading some of your posts on this internet site and I conceive this site is rattling instructive! Keep posting .

  • Rosann Balmer
    Posted at 23:11h, 03 Novembre Rispondi

    Thanks for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such great information being shared freely out there.

  • Major Sultana
    Posted at 12:22h, 04 Novembre Rispondi

    I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble. You’re amazing! Thanks!

  • Sharyn Standafer
    Posted at 02:37h, 06 Novembre Rispondi

    Hello, Neat post. There is a problem along with your website in web explorer, might test this… IE nonetheless is the market chief and a large component to folks will leave out your excellent writing due to this problem.

Post A Comment